Стимулюючі виплати. Коли є конфлікт інтересів?
До Національного агентства з питань запобігання корупції (НАЗК) часто звертаються за роз’ясненнями щодо того, чи є ознаки конфлікту інтересів у керівників комунальних та державних підприємств, установ, організацій під час нарахування собі стимулюючої виплати, якщо розмір такої виплати погоджений з профспілкою, комісією з трудових спорів, трудовим колективом.
Погодження стимулюючих виплат керівникам з такими суб’єктами (організаціями, комісіями) не свідчить про те, що конфлікту інтересів немає, навіть якщо погодження закріплене в нормативно-правових актах (НПА) та/або організаційно-розпорядчих документах та/або колективному договорі.
Це пов’язано з тим, що подібне погодження не усуває дискрецію керівника в частині встановлення собі іншого, аніж погоджений, розміру стимулюючих виплат (премій, надбавок тощо).
Водночас конфлікту інтересів не буде, якщо керівник приймає рішення щодо виплати собі стимулюючих виплат за погодженням із суб’єктом призначення/керівником вищого рівня. Зазвичай така процедура передбачена окремими НПА, що визначають порядок встановлення стимулюючих виплат.
В іншому випадку конфлікт інтересів має бути врегульованим в передбаченому законом порядку.
З конкретними ситуаціями щодо наявності/відсутності конфлікту інтересів у керівника, який приймає рішення про встановлення собі стимулюючих виплат, можна ознайомитись у Роз’ясненні (надіслано додатком).
Більш детально з інформацією щодо дискреційних повноважень можна ознайомитись у п. 2.3 розділу 2 Методичних рекомендацій НАЗК.
Конфлікт інтересів та його складові - Офіційна база знань (nazk.gov.ua)